Niet langer ondersteunde browser:
Het ziet ernaar uit dat wij uw browser niet meer ondersteunen. Hierdoor kunnen sommige features niet werken.

Klachtenprocedure

Het kan voorkomen dat u problemen krijgt met de elektricien die u recent heeft ingehuurd. Maar wat moet je dan doen? Wat zijn je opties? Op deze pagina geven we je enkele tips en een beschrijving van een klachtenprocedure.

 

Hoe klacht indienen over je elektricien?

Hoe je te werk moet gaan, is grotendeels afhankelijk van of je al een contract hebt getekend. In dit artikel bespreken we de mogelijke scenario’s:

Vóór het tekenen van het contract
Tijdens of na het tekenen van het contract

In contact komen met een betrouwbare elektricien? Maak dan gebruik van de offerteservice van Solvari! Zo vergelijk je vrijblijvend meerdere voorstellen van experts in je buurt en kies je gegarandeerd de beste elektricien voor jouw project. Begin met vergelijken.

 

Vóór het tekenen van het contract

  • Beschrijf precies waar je de elektricien voor inhuurt zodat je dit in de offerte en het contract kan opnemen.
  • Let op de algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden. Zo kom je niet voor vervelende verrassingen te staan!
  • Bekijk of je rechtsbijstandsverzekering eventuele problemen dekt zodat je hulp kan inschakelen.

 

Tijdens of na de opdracht

Als je eenmaal een elektricien hebt ingehuurd, zijn er enkele mogelijkheden om er voor te zorgen dat alles goed wordt opgeleverd. Hieronder een overzicht:

 

Tip: Praat en houd contact met je elektricien

Geef je elektricien altijd de kans om eventuele problemen en incompleet werk recht te zetten. Als je elektricien verzuimt dit te doen, dan kan je denken aan juridische stappen. Bijvoorbeeld bij schade aan je woning of aan je elektrische installatie.

Elektriciens moeten een klachtenprocedure hebben die eenvoudig en makkelijk te volgen is. Het is ook verstandig om je klacht of probleem schriftelijke (per brief of per e-mail) aan het bedrijf te richten. Zo staat het allemaal zwart op wit en heb je bewijs als je juridische stappen onderneemt.

 

Schade aan je woning

Als je woning of de inrichting hiervan is beschadigd, dan heb je twee opties. Je kan bv. een claim indienen bij je verzekeraar volgens de procedure van je inboedelverzekering. Eventueel kan je ook de elektricien aanspraak laten maken op zijn of haar verzekering om de schade te dekken. Hou er wel rekening mee dat er altijd een kans is op schade als je een elektricien inschakelt; hoe goed die ook is. Een verzekering is daarom noodzakelijk. Vraag je elektricien van tevoren waar die verzekerd is. Sommige bedrijven hebben bv. geen verzekering en die zijn beter om helemaal te vermijden.

 

Hulp inschakelen van een geschillencommissie

Je kan ook de hulp inschakelen van een geschillencommissie, waar je jouw probleem of klacht dan aan voorlegt. Echter moet je elektricien dan wel aangesloten zijn bij een vakorganisatie. Dan kan je namelijk deze commissie benaderen.

 

Rechtsbijstandsverzekering

Heeft al het voorgaande niet tot een oplossing geleid? Dan is er nog je rechtsbijstandverzekering. Je neemt dan juridische stappen tegen de elektricien, waar zeker nog het een en ander bij komt kijken. Klop dan dus aan bij je verzekeraar voor gericht advies en professionele begeleiding.

 

Betrouwbare elektricien inhuren = offertes vergelijken!

Wil je zoveel mogelijk problemen vermijden en in contact komen met een erkende elektricien? Dat kan eenvoudig en snel via de offerteservice van Solvari! Zo vergelijk je vrijblijvend voorstellen van meerdere vakmensen en kies je zelf de beste aanbieding, op maat van jouw project. Start je aanvraag via het onderstaande formulier:

 

 

Offertes voor elektriciteitswerken ontvangen?

Kies voor een elektricien en verzeker jezelf van een correcte uitvoering van de werken. Via onderstaand formulier ontvang je vrijblijvend prijsvoorstellen en advies van elektriciens actief in jouw buurt.

  • Gratis
  • Vrijblijvend
  • Vergelijk & Bespaar
  • Erkende vakmensen